,
|

ျမန္မာနို္င္ငံမွမိန္ကေလးမ်ား မေလးရွားကိုမသြားဖို႔တားေပးၾကပါ ။



ကၽြန္ေတာ္ ၁၇ ရက္ ၂ လ ၂၀၀၉ ခုနွစ္ ေန႔က ေလယာဥ္ လက္မွတ္ေရာင္းေသာ ရုံး ကုိေရာက္ေတာ့ လက္မွတ္ရုံမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္း တစ္ဦးက'အစ္ကုိေရ မေန႔က ဂ်ဳိးဟုိး က မိန္းကေလး အေယာက္ ၃၀ ရဲ ့ ၿမန္မာၿပည္ကုိ
ၿပန္ရမဲ့ သတင္းႀကားေတာ့ ေပ်ာ္ရမလို ဝမ္းနည္းရမလို ၿဖစ္မိတာ အမွန္ပါပဲ ဒါေပမဲ့ အခုလို စီးပြားေရး ပ်က္ကပ္ထဲမွာၿမန္မာ အမ်ဳိးသမီး ၃၀ ကုိ ေဘးလႊတ္ရာကုိ ပုိ႔လုိက္ရတယ္လို႔ပဲ သတ္မွတ္မိပါတယ္။အမ်ဳိးသမီး ၃၀ ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ ထပ္ အသက္ႀကီးတဲ့လူ ပါသလို ကၽြန္ေတာ္ ထပ္ ငယ္တာလည္းပါ ပါတယ္။
တခ်ဳိ ့ဆုိရင္ ၁၆၊ ၁၇ အရြယ္ေတြေတာင္ ပါေသးတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ဘာေႀကာင့္ ဒီစကားကုိ ေၿပာရသလည္း ဆုိေတာ့ ၿမန္မာၿပည္ ၿပန္သြားရင္ (သုိ႔)ၿပန္ပုိ႔ခံရရင္ ဘာပဲေၿပာေၿပာ နံပါတ္(၁) အေနနဲ႔ မိဘ ရင္ခြင္ထဲ ေနထုိင္မွာေတာ့ မလြဲပါဘူး။ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ငယ္စဥ္းထဲက ေကၽြးေမြးၿပဳစုလာတဲ့ မိဘ ရင္ခြင္ေလာက္ ေအးၿမတာရွိဦးမလားလို႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္။ဒုတိယ ရင္ဆုိင္ရမွာက မိမိထြက္ခြာ စဥ္းမွာ အဆင္မေၿပလုိ႔ ေခ်းဌား လာရတဲ့အတြက္ အေႀကြးရွင္ေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ရတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ဒါကလည္း ေၿပလည္ေအာင္ရွင္းလိုက္ရင္ ဒါမွမဟုတ္ မိဘ ညီအစ္ကုိ ေမာင္နွမ အားနဲ႔ရွင္လိုက္ရႈ္ အလြယ္တကူ ေၿပလည္သြားမဲ့အရာေတြပါလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္။စိတ္ဒုကၡေရာက္လည္း ခဏပါပဲ။ဒါေပမဲ့ ၿမန္မာၿပည္ ၿပန္ရမွာ ဘာမွမပါပဲနဲ႔ ရွက္စရာႀကီးလို႔ ေၿပာတဲ့လူေတြ တပုံတပင္ ႀကီးပါပဲ။အဲဒီလို ရွက္စရာ ဆုိတဲ့ အခ်က္တခ်က္နဲ႔ အလုပ္အဆင္ေၿပမႈ ့ ကုိေစာင့္ေနတဲ့ ၿမန္မာ အမ်ဳိးသမီးေတြ မေလးရွား နုိင္ငံမွာအမ်ားႀကီးပါပဲ။


သူတုိ႔ကုိလည္း အၿပစ္မေၿပာပါဘူး။ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ၿမန္မာနုိင္ငံမွာ အဆင္မေၿပတာ ေယာက်္ားေလးေတြအေနနဲ႔ အဆင္မေၿပရင္ ေတြ႔တဲ့သူငယ္ခ်င္း အိမ္မွာအိပ္လို႔ရတယ္။စားလို႔ရတယ္။ေနလို႔ရပါတယ္။အလုပ္အဆင္ေၿပတဲ့ အထိ ေတြ႔တဲ့ေနရာ သင့္ေတာ္တဲ့ေနရာေတြမွာ သြားလာလႈပ္ရွားေနလုိ႔ရပါတယ္။
အမ်ဳိးသမီးေတြ အေနနဲ႔ႀကေတာ့ ေနလို႔ရမလား။ေယာက်္ားေလးေတြက အလုပ္အဆင္မေၿပရင္ အလုပ္ကေၿပးဖုိ႔ (အုိဗာစေတး)ၿဖစ္ၿပီး အလုပ္မွာ ေဒါင္က်က် ၿပားက်က် ေနလုိ႔ရသလို မိန္းကေလးေတြေရာ ေနလို႔ရမလား။

ဟုိတေလာက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ဂ်ဳိးဟုိး က ၿပန္လာေတာ့ ဂ်ဳိးဟုိး ကားဂိတ္ မွာ အမ်ဳိးသမီး နွစ္ေယာက္ေတြ႔တယ္။အဲဒီ အမ်ဳိးသမီးေလးေတြက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စကားေၿပာတာေတြ႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ကုိ ၿမန္မာလူမ်ဳိးလားလို႔ စကားစပါတယ္။အဲဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဟုတ္ပါတယ္ ေၿပာေတာ့ က်မ တုိ႔ ကုိ ကူညီပါ။က်မတုိ႔ကုိ ေအးဂ်င့္ က အခန္းထဲမွာ ခ်ဳပ္ထားတာ၊အဲဒါနဲ႔ က်မတုိ႔ ထြက္ေၿပးလားတယ္တဲ့။ဘယ္သြားမလုိ႔လည္ဆုိေတာ့ ေကအယ္ (kl)တဲ့ဗ်ာ။ ကြာလာလမ္းပူ ဆုိတာ ၿမဳိ ့ႀကီး ၊အဲဒီမွာ ဘယ္္သူရွိလည္းဆုိေတာ့ က်မ တုိ႔ ရက္ကြပ္ ထဲက အသိရွိတယ္။သူနဲ႔လည္း အဆက္သြယ္ရွိတယ္။သူလာႀကဳိမယ္ဆုိလို႔ က်မ တုိ႔ထြက္လာႀကတာတဲ့။ဒါနဲ႔ ရက္ကြပ္ထဲက သူငယ္ခ်င္း ဆုိတဲ့ သူကုိဆက္သြယ္ေတာ့ သူဆင္းမလာရဲဘူးတဲ့။ၿဖစ္နုိင္ရင္ ေကအယ္ (kl ) ကုိ ေခၚခဲ့ပါတဲ့။ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔လည္း ရွိတဲ့ ပုိက္ဆံနဲ႔ အဲဒီ အမ်ဳိးသမီး နွစ္ေယာက္ကုိ လမ္းစရိတ္ ခံၿပီး ေကအယ္ (kl) ကုိ ေခၚလာခဲ့ပါတယ္။

လမ္းခရီး မွာ စကားေၿပာၿဖစ္ေတာ့ နွစ္ဦး စလုံးက အမ်ဳိးေကာင္း သမီးေတြပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သာ အမ်ဳိးသားခ်င္း မကူညီဘူးဆုိရင္ အဲဒီ အမ်ဳိးသမီး နွစိေယာက္က မေတြးရဲစရာပါ။ေနာက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ သူ႔အေပၚမွာ ယုတ္မာခဲ့ရင္ေရာ သူတုိ႔ဘယ္လိုေနမလဲ။ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သူတုိ႔ကုိ သူ႔ သူငယ္ခ်င္းေနတဲ့ ေနရာအထိ လိုက္ပုိ႔ေပးခဲ့ပါတယ္။ဂ်ဳိးဟုိး က ၿပန္လာတဲ့ သူငယ္ခ်င္း တစ္ဦးက ေၿပာပါတယ္။ၿပီးေတာ့ ဂ်ဳိးဟုိး မွာလည္း အလုပ္လက္မဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။တခ်ဳိ ့ဆုိရင္ အရမ္းဒုကၡေရာက္ေနႀကတယ္။အလုပ္မရွိေတာ့ စားစရာ မရွိ၊စားစရာမရွိေတာ့ ဟုိဒင္း.........ဟုိဟာေတြ လုပ္ကုန္ႀကတယ္။ၿမန္မာဆုိင္ ဖြင့္ထားတဲ့ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦးက တခ်ဳိ ့ဆုိရင္ RM 10/20နွင့္ေတာင္ အဲဒီကိစၥေတြ က်ဴးလြန္ ႀကတယ္လို႔ဆုိပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ေပါ့ဗ်ာ .......ဘယ္သူမၿပဳ မိမိမႈ ့ေပါ့ဗ်ာ။မေလးရွားနုိင္ငံ စီးပြားေရးက်တာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အမ်ဳိးသားေတြ ၿမန္မာ အမ်ဳိးသမီးေတြ ဒုကၡေရာက္ရတာကေတာ့ ကုိယ့္ေပါင္ ကုိယ္လွန္ေထာင္းသလို ခံစားရမွာပဲ။ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ အစုိးရ ကမွ တာဝန္ မယူနုိင္တာ။ဘယ္သူယူမွာလဲ။ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၿမန္မာ အမ်ဳိးသမီးေတြ ဒီနုိင္ငံမွာ ကယ္မဲ့သူ မဲ့ၿပီး၊ဒုကၡေတြေရာက္ေနႀကတယ္။ကၽြန္ေတာ္ ဆႏၵကေတာ့ဗ်ာ ၿမန္မာအမ်ဳိးသမီးေတြကုိ ၿပန္ေစခ်င္တယ္ဗ်ာ.........ဒီနုိင္ငံ ဒုကၡေရာက္ေနေပမဲ့ အတူတူ ကုိယ့္နုိင္ငံ ကုိယ္ၿပန္ၿပီး မိဘရင္ခြင္ေအာက္မွာ ေနထုိင္တာက ပုိၿပီး ေအးခ်မ္းေကာင္းမြန္တယ္လို႔ ဆႏၵၿပဳလိုက္ပါရေစ။

(လမ္းသစ္ ဂ်ာနယ္မွ ကုိိေအာင္ေအာင္ ေရးေသာ စာၿဖစ္ပါသည္။သူ႔ ကုိယ္စား ကုိယ့္ၿမန္မာ အမ်ဳိးသမီးမ်ား မေလးရွား စီးပြားပ်က္ေနတဲ့ အခ်ိန္ ေက်းဇူးၿပဳၿပီး မေလးရွားကုိ မလားဖုိ႔ တိုက္တြန္းပါတယ္)

ဒီစာကိုေတြ႔ၿပီးဒါနဲ႔ ခင္ဗ်ား တုိရဲ ့ အိမ္နီးနားခ်င္းမွ မိန္းကေလးမ်ား သူငယ္ခ်င္းမ်ား အားလုံး ကုိ လက္ဆင့္ကမ္းေၿပာေပးႀကပါလုိ႔ မေလးရွား ကုိ မလာဖုိ႔ တုိက္တြန္း ေပးႀကပါဗ်ာ.....ေအးဂ်င့္ ေတြ ေၿပာရင္လည္း မယုံပါနဲ႔....
အလင္းေစတမန္မွpostျဖစ္ပါသည္..
အကိုေတာ္ဒီမိုေဝယံမွတဆင့္ျဖန္ ့ေဝျခင္းအားတင္ျပအပ္ပါသည္...

2 comments:

  • ko shwe thway   October 22, 2009 at 7:25 PM

    မေလးရွားမွ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ......စင္ကာပူမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ျမန္မာေတြ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတာပါပဲ (ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ေပါ႔).... စင္ကာပူ၊ မေလးရွား၊ ထိုင္းႏုိင္ငံေတြကို မထြက္လာၾကပါနဲ႔ဗ်ာ.....ျမန္မာျပည္က ေအးဂ်င့္ေတြကလည္း ပိုက္ဆံရၿပီးေရာ မလုပ္ၾကပါနဲ႔၊ ကုိယ့္လူမ်ိဳး၊ ကုိယ့္ေသြးသားအခ်င္းခ်င္းဗ်ာ....
    အညတရ (စင္ကာပူ)

  • pAuL kHAi   March 14, 2010 at 11:41 AM

    ထြက္မလာ ေစခ်င္ေပမယ့္လည္း အိမ္မွာ အလကားေနရင္း ငတ္ေနရမွာလဲ ရွိေသးတယ္ ကြာ ဘယ္လိုေၿပာရမွန္းေတာင္မသိဘူး

Post a Comment